Nervositet och feedback som berört
Uppskattningsvis har jag haft uppemot 6000 föreläsningar/utbildningar/ uppdrag genom åren.
Någon frågade – är du nervös?
Alltid lite pirrig, men nervös, nej, bara om det sitter någon jag känner, någon speciell i publiken – då kan darret komma rejält.
Minns speciellt ett sådant tillfälle.
Året var 2007. Uppdraget var en föreläsning på Ystad saltsjöbad. Underbar anläggning. Runt 400 deltagare.
Publiken var dialyspersonal från Skåne, Blekinge och Halland. Läkare, sjuksköterskor och andra kompetens inom just det specialistområdet.
För mig var det något alldeles speciellt.
Min son då 25 år gick i dialys. Hade gjort det i närmare ett år.
Han var tjenis med alla goa sjuksköterskor och de hade berättat ”vi ska lyssna på din mamma hon är dragplåstret i Ystad – kan inte du komma”.
Han hade inte varit med och hört mig på någon av alla mina föreläsningar över hela landet.
Mamma är mamma, så är det, men han kom😊
Tror aldrig jag varit så nervös i hela mitt liv.
I början kände jag att fokus låg på sonen.
Sen glömde jag det.
Kom i flow.
Vilken em vi hade. 👍
Många härliga kommentarer, många uppdrag efteråt🎈
Men det bästa❤️
”Såg du var nervös först, mamma, men när du kommit igång och du hade 400 personer med dig, som skrattade, men där du också fick det så tyst att man kunde höra en knappnål falla – då glömde jag bort att du var min mamma, du var bara där på scen och ägde den.”
Det var det bästa betyget, någonsin.
Tack Ludde❤️
När fick du en bekräftelse som berört dig mer än nåt annat?
***************************************************************
🎈 positiv energi smittar, låt oss skapa en epidemi 🎈
👥 god intern kommunikation – gör att vi mår bra 👥
Allt hänger ihop. Ett gott internt klimat ger ringar på vattnet,
ger nöjda kunder, bra service, ökad försäljning. Mår vi bra, gör vi bra.
hashtag#föreläsare hashtag#berättarkonstnär hashtag#internkommunikation hashtag#ledarskap